18 juni - Jesus och våra konfirmandkompisar

Klockan 7 på morgonen var jag inte vaken. Hade jag varit det hade här funnits fina bilder på 40 gympande konfirmander och konfirmandkompisar. Till glada 80-talslåtar och i pastellfärgade trikåer ledde konfirmandkompisarna ett träningspass för nyvakna konfirmander och några ledare. Sen var alla igång och redo för dagens utmaningar.


Familjerna fick i uppgift att skriva saker de visste om Jesus.
Vi fick lära oss om allt från att han var söt till att han gav "lite mat till många".



Dagens konfakör
"Bengt, är du ledig?"







"...så bara lyssna på mig när jag låter som ett bi; bzzzzz..."


Och eftersom det var konfirmandkompisarnas sista kväll spexades det en del. Herrarna ovan körde en djurrap, ledarna rimmade om konfirmandkompisarna och årets Miss Nissaström korades. Bilderna från Miss Nissaström har tyvärr mystiskt försvunnit, men kan ni tänka er Cloe (aka Ragnar) iklädd svart kort klänning, med målade ögonfransar och en rosa tiara på huvudet så har ni ungefär konceptet. Och annars kan ni läsa mer på Cloes egen blogg...

Kvällens kramring avbröts av musik från rummet bredvid, konfirmandkompisarna sa hejdå med ett disko där svetten och chipsen flödade. Sen hade de sin sista natt i kyrklängan innan de gav sig av hemåt.

Saknaden är stor, men vi ses igen på konfirmationen eller återträffen.
Ta hand om er, vänner!
Sara

(och konfirmanderna - nu börjar det..!)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0